לשיחה עם נציג
תפריט

דבק קרמיקה הוא אחד הדבקים הנפוצים ביותר בעולם כדבק לבנייה ושיפוצים.

דבק לקרמיקה משמש להדבקת אריחי קרמיקה למטרות שונות:

  • דבק קרמיקה לריצוף חדרי מגורים ועבודה.
  • דבק קרמיקה לקירות ורצפות חדרי אמבטיה ושירותים.
  • חיפוי קירות פנימיים או חיצוניים ועוד.

דבק קרמיקה משמש להדבקת אריחי קרמיקה על גבי תשתיות העשויות מחומרים שונים, כמו למשל – הדבקת אריחים חדשים על משטח קרמיקה קיים, הדבקה על משטחי עץ או גבס, על בלוקים, משטחי בטון, וכן על תשתיות רצפה עשויות חול או חצץ.

יש לזכור כי בחירה נכונה של דבק קרמיקה, יחד עם עבודה מדויקת ומקצועית, יקבעו את מידת ההצלחה של העבודה, וימנעו נזקים ותקלות כמו סדקים, שברים, נפילת אריחים ועוד.

בתחום של הדבקת אריחי קרמיקה, בחירת דבק לקרמיקה מתאים הוא צעד חשוב במיוחד. בשל העובדה שאריחי קרמיקה משמשים לייעודים שונים ומודבקים ע"ג משטחים מחומרים שונים, אשר לכל אחד מהם סט שונה של תכונות, יש צורך לבחור דבק לקרמיקה מהסוג הטוב והמותאם ביותר לדרישות העבודה. בין הדבקים השונים ניתן למצוא לדוגמא דבק אנאירובי, דבק אלומיניום, דבק צמנטי או דבק PVC.

חברת א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה מייצרת דבקים איכותיים ביותר למגוון יישומים ותשתיות.

הפיתוח האחרון ממעבדות א.צ. הוא דבק  ספירבונד 245+ (PLUS) , המתאים במיוחד לאריחים עם ספיגות גבוהה, מתאים לכל סוגי האריחים, לרוב התשתיות ומתאים ליישום בחדרים רטובים.

דבק קרמיקה

דבק קרמיקה

בחירת דבק קרמיקה: דבק אקרילי, דבקי אפוקסי, דבק אלומיניום, דבק PVC

הדבקת קרמיקה היא דרך נפלאה לחדש את הבית או לרצף בית חדש. יחד עם זאת חשוב לבצע את תהליך הדבקת האריחים ביסודיות ובדייקנות ולבחור דבק לקרמיקה מתאים. רצוי להיעזר לשם כך באיש מקצוע המומחה בתחום כדי שיסייע בבחירת סוג הקרמיקה וכן דבק לקרמיקה שיתאים למלאכה. אנו בחברת א.צ. ממליצים על פתיחת מלאכה ויעוץ מול המחלקה הטכנית בטרם מתבצעת עבודת הדבקה, וזאת על מנת להתאים את הדבק הטוב והמתאים ביותר בהתאם ליישום ולתשתית.

דבק לבנייה ודבק לתעשייה הם שונים כמובן מהדבקים אותם אנו מכירים מהשימוש הביתי הפרטי. דבקים לבנייה ולתעשייה מגיעים בצורות ובמרקמים שונים, והם בעלי תכונות הדבקה, חוזק, גמישות והתארכות שונים. דבק אנאירובי, דבק צמנטי, דבקי אפוקסי, דבק אלומיניום, דבק PVC ועוד שורה ארוכה של דבקים מיוצרים ומשווקים על א.צ. לכל שימוש בבניין ובתעשייה, בהתאם לצרכי הלקוח.

כאמור, יש חשיבות רבה בבחירת דבק לבנייה ולקרמיקה. תפקידו של דבק לקרמיקה הוא להדביק את האריח בחוזקה רבה למשטח עליו הוא מונח באופן שימנע נפילה או תזוזה. הדבק צריך להחזיק לאורך זמן, לעמוד בעומסי משקל, חשיפה למים או שינויי טמפרטורה קיצוניים. כמו כן, דבק לקרמיקה צריך להתאים לסוג התשתית אליה הוא מודבק.

דבקים צמנטיים ודבקים משחתיים

דבקים צמנטיים מגיעים בצורת אבקה אותה יש לערבב במים. דבקים אלו מתאימים למשטחים כגון קירות ורצפות בטון וכן להדבקת אריחים על גבי ריצוף קיים. הם מתאימים לשימוש חיצוני ו\או פנימי, וישנם דבקים אשר עמידים בסביבה רטובה ואגרסיבית.

לחברת א.צ. דבקים צמנטיים כדוגמת ספירבונד 245 , ספירבונד 245+, ספירבונד 235 ועוד. הדבקים אותם חברת א.צ. מייצרת ומשווקת איכותיים ביותר בעלי תכונות חוזק הדבקה ושליפה גבוהים וגמישות משתנה. כמו כן, הדבקים הינם בעלי תו תקן ישראלי וחלקם אף בעלי תו תקן ירוק
(C2TE-S1/ C2TE-S2/C2TE-S ).

דבקים משחתיים הם דבקים המגיעים מוכנים לשימוש ומשמשים להדבקה של חומרים שאינם מאותה משפחה (כמו חרסינה וגבס למשל). הם מיועדים להדבקת חיפויים מסוגים שונים (בחללים פנימיים לרוב) או על גבי משטחים אנכיים הדורשים גמישות גבוהה.

לדוגמא סופרפלקס אקו – דבק מתוצרת KERAKOLL איטליה המשווק ע"י א.צ., דבק דו רכיבי גמיש על בסיס מינראלי, ידידותי לסביבה. הדבק בעל כושר הדבקה גבוה, מתאים לשימוש על תשתיות סופגות ולא סופגות כגון בטון, עץ, מתכות ועוד. דבק עמיד במיוחד המתאים לשימוש בבריכות שחיה, ועמיד בתנאי סביבה קיצוניים. הדבק אף מעניק נקודות LEED לבניה ירוקה.

ישנם גם מוספים אשר ניתן להוסיף לדבקים ולשפר את תכונותיהם. לדוגמא,LTX-101   מוסף מרוכז על בסיס לטקס ( SBR המשמש כתוסף לתערובות טיח והרבצה בבריכות שחייה לפניי איטום או בכל מקרה של הכנת תשתית של טייח מחוזק להדבקת אריחים.  המוסף משמש להכנת תערובות להדבקות פנים/ חוץ – קירות ורצפות, משפר כושר הדבקות, מקנה גמישות לתערובת, משפר חוזק ומונע סדיקה.

אם אתם קונים דבק קרמיקה – בין אם לעבודה עצמית לצורך הדבקת אריח או שניים שנפלו, או לצורך שימוש בחללים גדולים יותר, חשוב שלא להתפשר על סוג הדבק ולבחור דבק לקרמיקה איכותי ועמיד, כזה שיבטיח שאריחי הקרמיקה יישארו במקומם ולא ייפלו. בעת הקנייה של הדבק, חשוב לציין בפני המוכר או הסוכן לאיזה חלק בבית מיועדים האריחים, איזה סוגי אריחים יודבקו ומהו סוג המשטח עליו יודבקו, כדי שיוכל להמליץ לכם על דבק קרמיקה המתאים ביותר לסוג העבודה.

 

חברת א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה מביאה לכם את המיטב שיש לתעשייה להציע בתחום הדבקים לקרמיקה. א.צ. מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של דבקים איכותיים, גמישים וחזקים המתאימים לביצוע עבודות הדבקה מסוגים שונים. הסוכנים המיומנים שלנו יוכלו לייעץ לכם בעת בחירת דבק קרמיקה ולהמליץ לכם על סוג הדבק המתאים ביותר לעבודה. הדבקים שלנו נבחרו על ידי קבלנים ואנשי מקצוע לשימוש בפרויקטים מובילים ברחבי הארץ, ומהווים חלק משמעותי מתעשיית הדבקים בארץ.